Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

måndag 27 december 2010

Henry VIII Wolfman

Henry VIII Wolfman av A.E. Moorat

Jag älskar allt som har med Tudor och göra och trots att man kan tro att detta skulle vara lite som en kalkonrulle så blir faktiskt berättelsen ändå hyfsat spännande.
Visst det finns en del historiska luckor, men det är rätt kul att tänka sig Henrik VIII som varulv. Det skulle ju kunna förklara rätt mycket om hans beteende, som t.ex. omåttlig aptit både på kvinnor och mat. De många fruarna som dog. Som en del av titeln säger
"Divorced, beheaded, died, mauled, savaged, survived?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar