Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 26 december 2010

Mörkersikt

Mörkersikt skriven av Johannes Källström.
Annorlunda sagor om kaos lyder en del av titeln och det stämmer verkligen. Hittade denna bok på SF bokhandeln i Stockholm till reapris. Boken består av flera mindre noveller som utspelar sig i och omkring Närke. Berättleserna är fristående men visa karaktärer förekommer som en röd tråd genom hela boken. Sagorna utgår från äldre folksagor som rödluvan eller törnrosa men är i sig helt annorlunda från de barnsagor man läste när man var liten. Boken är mörk och kaosartad. Svår att lägga ifrån sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar