Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 24 augusti 2014

Fler virkade snäckskalsjalar


Här är bilder på två till sjalar som jag virkat i snäckskalsmönster. Det är ett väldigt lätt mönster som kanske ser mer komplicerat ut än vad det är. Personligen så tycker jag att mönstret gör sig bäst med ett garn som skiftar i färg. det blir snyggast övergång mellan raderna. 
 
Den här sjalen är virkad i ett tunnare garn. Passar perfekt till kyliga sommarkvällar.

 
Är ni fler där ute som virkar snäckskalsjalar så får ni gärna tipsa om vilka garnsorter ni använder.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar