Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 23 mars 2011

Ett nytt romantiskt halsband

Jag gjorde färdigt lite fler smycken igår och detta är ett av dem. Halsbandet har ett väldigt romantiskt utseende och inspirationen var viktorianska England. Hänget är gjort av ett örhänge från Lindex som jag har satt på rosor på samt ett kugghjul. Kugghjulet ger en liten extra steampunkig känsla vilket jag älskar. Kommer att passa perfekt till en häftig klänning eller en skjorta med lite krås. Ser framemot att kunna visa upp detta på nästa fest.





Jag har även en fråga till er som är inne och tittar på min blogg. Jag funderar nämligen på att börja sälja lite smycken och undrar vad ni i så fall skulle vara villiga att ge för ett smycke. Som t.ex. halsbandet här på bilden. Tycker personligen att det är jättesvårt att prissätta mitt arbete. Vore även kul att veta vad ni tycker. Tack på förhand och fortsätt gärna följa bloggen, det kommer att komma fler smycken och andra pyssel i framtiden.

4 kommentarer:

  1. Priser är alltid lika svårt, särskilt om man tar "svarta" priser och sedan i framtiden tänker starta något på riktigt för det får ju inte bli för hysterisk prisskillnad och allt sådant där... Har jag hört.

    Att sätta priser på något man själv har gjort är alltid idiotiskt svårt, jag har fortfarande inte lyckats utan är alltid för billig och jag skäms nästan för att ta betalt. Gjorde en Sabaton-ring (som dessvärre inte används eftersom den blev för stor och jag får ju aldrig tillbaka den så att jag kan minska den eftersom de envisas med att turnera. Pah.) och jag var nog rejält i underkant på den med.

    Men det går ju att räkna på materialkostnad och arbetstid och börja därifrån och sedan titta på märken ute i butik och räkna efter det. Jag har inte så värst koll på något annat än Ur & Penn och deras skit skall du absolut inte jämföra med. Pilgrim och... hmm... det finns fler bijoux-märken av lyxigare modell men jag kommer inte på några...

    SvaraRadera
  2. Håller med er fullkomligt! Inte alls lätt att prissätta sig själv, men man måste börja någonstans. Börja med att räkna ut hur mycket du själv lagt ner på att köpa in alla delar. Sen måste du tänka på hur lång tid det tagit dig att göra dem samt att det faktiskt är originella smycken som inte går att få någon annanstans!

    Jag älskar detta smycket!! Ett liknande sådant skulle jag vilja ha!

    SvaraRadera
  3. Carro: Det ska nog gå att ordna. Tror jag har allt hemma så att jag kan göra ett liknande smycke. :D

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Tycker oxå det är riktigt snyggt. Jag gör ju själv lite grejer, och älskar kugghjul. Det svåra är att hitta coola gamla delar till smyckena. Svårt att säga vad du skulle kunna ta för ett sånt halsband. Det beror så mycket på efterfrågan. Jag är nog inte rätt person att säga något exakt, för jag kan ju oftast göra egna grejer, och då är man inte lika benägen att betala mycket för andras grejer. Men om jag inte skulle göra saker själv så.. minst 500kr tror jag att du hade kunnat ta.

    SvaraRadera