Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

fredag 4 mars 2011

Helsingborg

Idag här jag och min pojkvän tagit en tripp till Helsingborg. Där tittade vi på Helsingborgs kärna. Den var otroligt mysigt och stämningsfull. Härifrån kan mycket inspiration hämtas både till konst och rollspelsäventyr. 
Kärnan är den enda kvarstående resten efter det medeltida slottet som har daterats genom dendrologiska analyser till 1310-talet. Tornet som står kvar var ursprungligen en del av befästningen som från början hade 4,5 meter höga murar i jordhögar omkring det. Dessvärre revs stora delar av slottet på order av Karl XI för att Helsingborg hade förlorat sin betydelse som militär befästning. En del restaurationer gjordes under slutet av 1800-talet.
 Här kommer lite bilder.


Känns som om detta vore en boning för Riddar Kato och hans gelikar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar