Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 16 mars 2011

Necrophenia av Robert Rankin

Jag har börjat läsa en ny bok som heter Necrophenia och är skriven av Robert Rankin. Jag hittade boken på SF bokhandelns bokrea för endast 59 kr. Berättelsen tar sin början i England under 1960-talet eller "The swinging sixties", och handlar om Tyler som genom märkliga händelser kommer att rädda världen. Det är vad boken i alla fall verkar handla om. Tylers karriär infattar både yrken som rockstjärna och privatdeckare. I boken dyker även karaktärer som The Rolling stones, Elvis och Mama Cass upp. 

Redan från början märker man att boken är lite skruvad och kommer att bjuda både skratt och humor. Baksida av boken lovar både guld, millioner av zombies, svaret på frågan om vem som mördade Elvis, våld, sex och trenchcoat action. Detta låter enligt mig som den ultimata actionberättelsen, och jag ser verkligen framemot långa lässtunder.

Robert Rankin har tidigare skrivit böcker som Armageddon: The musical, Raiders of the lost car park, The dance of the voodoo handbag och The hollow chocolate bunnies of the apocalypse.


One in every three people living is really dead

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar