Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

fredag 11 mars 2011

Antikfynd Bilder

Jag lovade er bilder på mina loppisfynd så här kommer några.

Fick ett antal Väckarklockor som jag plockade isär. Men dessa två behåller jag skalet av. Har mina ideer om hur jag ska kunna återanvända dem. Ni får se när jag är färdig.

Här är bytet från de slaktade klockorna. De ska nog räcka till en del framtida pyssel.
 
Köpte även detta fatet. Än så länge är det hemligt vad jag ska göra med den, men jag lovar att lägga ut resultatet. 

Här är golvlampan som jag hittade. Blev förälskad direkt i formen. Är även väldigt frälst i lampor med många "leder" så att man kan höja och sänka och rikta ljuset lite mer. Hade som sagt stått på vinden på en gård i Skåne tills den hamnade i antikaffären och sen hos mig. Tror den kan bli perfekt som läslampa vid soffan. Här kommer några närbilder på detaljerna.

  
Till lampan fanns denna lampskärmen som är i riktigt uselt skick. De i antikaffären hade först slängt den men jag fick den så att jag kan klä om den. Tycker det är synd att den är i så risigt skick för den har ändå ett vapen målat på sig. Tror dock att den är en brandfara.

Här är en närbild på själva vapnet. Är det någon som vet vilket det är. Tänker försöka spara biten med målningen på.

Mamma hittade även en tvålkopp.
Kommer nog att bli fler besök i antikaffärer i framtiden. Jakten är nästan det roligaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar