Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 13 mars 2011

Mask med fjädrar

Tidigare har jag visat er en maskeradmask som jag gjort med pappersblommor på, men den första jag gjorde var denna.

Grunden till denna mask är också en pappersmask från panduro. Jag använde sen en dekorbord ifrån Panduro som redan hade lim på baksidan och klippte ut olika delar för att sedan pussla ihop dem på masken. Detta skapade det mönster som blev väldigt passande. Jag satte sen fast en gammal knapp med lite bling på uppe i pannan på masken. Sist limmade jag fast ett antal svarta fjädrar på bakkanten. Det var inte det lättaste kan jag säga. Det är rätt svårt att få fast dem där man vill ha dem utan att de glider runt, men det gick till slut. Resultatet blev detta och den passar väldigt fint uppe på väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar