Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 10 mars 2011

Antikfynd

Har idag varit och shoppat i en antikaffär och hittat en massa fina saker. Jag lyckades få tag på en väldigt snygg golvlampa i smide. Lampan kommer från en gammal gård i Skåne och har väldigt fina lövdetaljer på basen och längs med stommen. Till lampan fick jag en gammal lampskärm som jag kommer att göra om i framtiden. För tillfället var den klädd i något som ser ut som läder, men den är så gammal att den faller sönder. Kanske kan rädda något av det för andra pyssel. Utöver det fick jag en massa gamla väckarklockor som jag idag har suttit och plockat sönder inför framtida steampunkprojekt och en silverbricka som jag ska göra något dekorativt av. Är väldigt nöjd med mina inköp måste jag säga. Älskar att gå i antikaffärer. Jag lovar att det kommer bilder på fynden senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar