Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 3 mars 2011

Mina skatter från Bokrean.

Nu har bokrean varit igång ett tag och jag tänkte visa er lite vilka böcker jag fyndade i år. Det blev som vanligt väldigt många faktaböcker då detta är en av de få gånger på året som jag har råd att köpa sådana. I år hittade jag flera böcker som jag blev väldigt glad av. En del fick jag jaga lite mer än andra men här kommer lite bilder.


Boken till vänster köpte jag på akademibokhandeln för 129 kr och den är en bok som går igenom både schamanism, häxkonsten genom historien och häxförföljersna. Boken avslutas med lite tips på modern häxkonst och ceremonier du kan utföra själv i hemmet. 

Den andra boken är skriven av Ebbe Schön som är folklivsforskare och som har skrivit flera böcker kring ämnen som t.ex. folktro. Denna boken behandlar ämnet häxor i Sverige och hur uppfattningen var kring häxor under tidigare århundraden. Boken hittade jag på Dillbergs bokhandel i Kalmar för 79 kr.

 Jag hittade även en Terry Pratchett bok på rean som jag inte har läst än. Mycket trevligt. Boken kostade 59 kr på Dillbergs bokhandel i Kalmar.

Jag hittade även en underbart vackert illustrerad bok som går igenom Da Vincis anteckningsböcker. Endast 99 kr på Bokia.

 Det här ett exempel på hur boken ser ut inuti.

 Detta är en engelsk bok som handlar om det som titeln säger PIRATES! Boken är en mycket genomgående faktabok med mycket foton, bilder och kartor över den tidens rockstjärnor. Denna bok hittade jag på Akademibokhandeln. 

Lyckades roffa åt mig näst sista exemplaret av en konst bok om Alphonse Mucha för 129 kr på Akademibokhandeln. Jag blev överlycklig när jag hittade denna bok. Mucha är en av mina stora favoriter inom konsten och han är en av frontfigurerna inom Jugend och Art nouveau.

Ett exempel på hur Muchas bilder ser ut. Helt underbara enligt mig.

 Köpte även Johan Ajvide Lindqvists människohamn på ljudbok för 99 kr på akademibokhandeln. Jag har redan läst boken när den kom ut, men jag är beredd på en ny skräckupplevelse.
 
 Jag inhandlade även en kokbok i år.Personligen har jag inte följt tv programmet, men har däremot testat en del av recepten via nätet. De recept jag har testat har varit riktigt trevliga så tyckte att detta var en vettig receptbok att investera i. 
Finns på Bokia. 

Jag hittade även denna bok om forntida kvinnor som jag sneglat på ett tag.

Än är inte rean över så jakten går vidare. 
Hoppas att jag har kunnat ge er lite tips på vad som går att hitta där ute i bokreadjungeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar