Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

tisdag 8 mars 2011

Ett halsband av en gammal nyckelkedja

Detta halsband gjorde jag till Jul- och Nyårsafton förra året. I en låda hittade jag en gammal nyckelkedja som var trasig och på den satt det små döskallepärlor. Jag plockade isär kedjan och använde döskallepärlorna till att göra detta lite stela halsband. Pärlorna träddes tillsammans med andra pärlor i sten som jag hade hemma på en lite tjockare metalltråd som skapde lite mer stadga i halsbandet. Resultatet blev rätt tufft och jag gjorde en liten spiral att hänga i mitten på halsbandet. Kul att kunna återanvända gammalt krafs som ligger och skräpar. Nu blev det något fint som jag kunde använda istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar