Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

måndag 28 februari 2011

Steampunk goggles

Här kommer lite bilder på delar av min Steampunk outfit. 
Jag byggde allt själv utav ett par svetsglasögon ifrån Bauhaus för 99 kr. 
Jag tog bort gummiremmen och ersatte den med ett gammalt barnbälte som jag köpte begagnat för 10 kr.De andra delarna kommer ifrån ett set av Helping hands och en gammal väckarklocka. Jag hade turen att hitta en höghatt för 200 kr i en secondhand butik som faktiskt passar perfekt på mitt huvud. Sen har jag satt på lite andra roliga delar som t.ex. klockfjädrar och smyckesdelar på brättet. Det bästa är att allt kan tas av och jag kan använda hatten som vanligt. Gogglesen går även att använda på huvudet utan hatt. Blev extremt nöjd med resultatet.







Min pojkvän gjorde även ett par steampunk goggles som han hade på sig på Calcon. 
Detta är också ett par svetsglasögon från Bauhaus med ett set av Helpin hands.



Hoppas att ni gillar dem. 
Måste hitta fler tillfällen att få klä sig i lite steampunk.

4 kommentarer:

  1. ALLA tillfällen är rätt för Steampunk... eller nåja, nästan alla. Var skaffade man sådana där hjälpande händer, sa du?

    SvaraRadera
  2. Jo får börja gå runt med lite mer steampunk oftare. Kanske ha en tema fest.? Hjälpande händer hittade jag på Jula för 39 kr. Billigt och bra. Kan också användas vid smyckestillverkning.

    SvaraRadera
  3. Så jäklar häftig Sandra. Det är så kul att kika in här och se vad du gör. Gör du smycken på beställning med?

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Tack Malin kul att du gillar mina grejer. :D
    Tanken är väl att jag ska kunna börja göra lite smycken på beställning, men vet inte riktigt vad jag ska lägga mig på för pris än.
    Men om du har någon fundering på ett smycke så säg till så kan jag se om jag har delar hemma. :)
    Massa kramar

    SvaraRadera