Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 2 februari 2011

Stjärnskeppet Titanic



Har precis läst ut en gammal favorit nämligen Stjärnskeppet Titanic skriven av Terry Jones ifrån Monty Python efter ett dataspel gjort av Douglas Adams som skrev Liftarens Guide till Galaxen. Att det blev Terry Jones som skrev boken och inte Douglas Adams beror på att Adams ville göra ett dataspel av sin idé om stjärnskeppet Titanic. När Adams ville ge ut spelet ansåg hans förlag att han var tvungen att släppa en bok om spelet först. Eftersom han var mer uppe i att göra färdigt spelet och inte kände för att göra två saker samtidigt så såg han sig om efter någon annan som kunde göra det istället. Terry Jones skulle göra rösten till en papegoja i spelet och när han blev insatt i projektet blev han mer intresserad och ställde frågan "Finns det något mer som ni behöver ha gjort?" Adams frågade då om han ville skriva en roman. Jones svar på frågan var "Visst gärna det. Under förutsättning att jag får skriva den naken."

Boken handlar om det största och mest imponerande stjärnskepp som har byggts i galaxen.  Byggfirman som skulle ha gjort jobbet har däremot fuskat och när det är dax för invigningen så märker arkitekten bakom mästerverket att det inte är något mästerverk. Skeppets hjärna är sönderplockad och en bomb har placerats ombord. På invigningsdagen drabbas skeppet av SMEU (Spontan Massiv Existens Upplösing). Under stjärnskeppets kaosartiga resa genom rymden blir tre människor från jorden upplockade på skeppet. Nu måste de finna ett sätt att hitta tillbaka hem, lyckas laga skeppets hjärna och stoppa MegaSprängaren modell 8D-96 - 'En bomb att yvas över'.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar