Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

lördag 19 februari 2011

En tavla till mor

En av mina favorit konstnärer är John Bauer. Ända sedan jag var liten och läste bland tomtar och troll och fick se Bauers fantastiska teckningar var jag fast. Trollen i Bauers bilder ser ut så som jag vill föreställa mig dem, med stora näsor och små plirande ögon.
Själv har jag alltid gillat att rita och skapa bilder på papper. Ofta har jag försökt rita av favorit konstnärer för att försöka få en känsla för deras teknik. En jul gjorde jag denna Bauer blyertstavla till min mor. Orginalet är i Gouache men jag har alltid känns mig mer bekväm med att arbeta med blyerts och gråskalor. 





Mamma har även en bild uppe på väggen som jag ritade under en bildlektion på högstadiet som föreställer en lejonhanne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar