Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

lördag 19 februari 2011

Snart är det dax!!!

Snart är det dax för vårens stora högtid, iallafall för mig. Jepp jag talar om BOKREAN!!!
För mig som älskar böcker och har svårt för att gå förbi en bokaffär utan att gå in och botanisera lite så är rean ett av de största eventen under våren. De senaste åren känns det dock som att Bokrean har passerat sina glansdagar då det gick att göra riktiga fynd bland bokhögarna. I år tycker jag det har varit väldigt tyst kring bokrean. Jag tror det har lite att göra med att vi idag har blivit väldigt vana vid att det pågår en rea nästan hela tiden. Det reas innan jul efter jul i mellandagsrean och sedan fortsätter bara rean i de flesta butiker. Det är ett sätt för oss konsumenter att köpa ännu mera, och mera handlar vi. Har lite problem att få plats med alla böcker jag äger. Någon gång ska jag skaffa mig det där biblioteket som jag drömmer om.
Även om jag egentligen inte har plats så kommer jag ändå att göra likadant i år som jag brukar göra varje år. Nämligen samla på mig alla reklamblad och göra listor på mest önskvärda böcker rangordnat nedåt.
Något som irriterar mig dock lite är att kategorien historia som vanligt domineras av 70% litteratur om andra världskriget och 10% litteratur om första världskriget. Det finns så mycket mer intressant att läsa om inom historia. Som vanligt kommer jag ändå att ha en alldeles för lång lista på böcker som jag vill ha.
Så vi ses kl tolv den 23 februari. Får se vilka fynd jag gör i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar