Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 20 februari 2011

Cakepops

Idag gjorde jag även en enklare version på cakepops. Jag tog det jag hade hemma så det blev marshmallows som träddes på grillpinnar och doppades i mörkchoklad, och dekorerade med strössel. Barnsligt goda och fina att se på. Ska försöka mig på att göra mer traditionella cakepops en annan gång. Dessa görs då på valfri kakdeg som smulas och blandas med philadelphiaost och formas till vad man vill för att sedan doppas i choklad och dekoreras. Cakepops sägs vara nästa stora trend inom bakkretsar.
En bra sida för tips och idéer är http://www.bakerella.com som var den första med att göra cakepops. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar