Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

lördag 12 februari 2011

Hemmagjorda Makraméarmband


När jag bodde i Danmark var jag väldigt ofta inne i Panduro affären i den staden jag bodde. Ibland hade de framme tips och ideer på saker man kunde tillverka med deras produkter. Ett tema var rörpärlor, och de hade ett häfte med hur man gjorde sådana här roliga armband. Dessa armband är gjorda av vanliga rörpärlor och sedan trädda i en vävteknik på elastisk tråd. Lite kitchiga men rätt roliga om man vill piffa till sig lite med färg och mönster.


Här är en samling av mina makramé armband som jag har gjort. 
Tycker om att arbeta med olika material och stilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar