Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 16 februari 2011

I kurtisanens sällskap av Sarah Dunant

 
Har börjat läsa i Sarah Dunants bok I kurtisanens sällskap. Boken utspelar sig i 1500-talets Italien och berättaren är dvärgen Bucino som är i tjänst hos den beryktade kurtisanen Fiammetta Bianchini i Rom. När den stora skövlingen av Rom inträffar den 1527 tvingas de fly tillsammans till Venedig där de försöker göra sin lycka inom den venetianska societeten.

Jag älskar historiska dramer både på film och i bokform. Ska bli intressant att förlora sig lite i 1500-talets Italien då jag för det mesta har hållit mig till England och den Tudor släktens historia under 1500-talet. 
Hittade denna bok för endast 25 kr på Bok och Böcker som har utförsäljning då de ska flytta från Giraffen till Fiskargatan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar