Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

fredag 18 februari 2011

Virkade Mobilfodral

Igår kväll satt jag och min pojkvän och tittade på Supernatural och jag fick ett infall att virka lite. Tycker det kan vara svårt att hitta snygga mobilfodral i min stil som inte kostar för mycket och som passar min mobilstorlek. 
Bästa alternativet enligt mig i det läget är att göra ett själv. 
Jag virkade en lång remsa som var lite bredare än min mobil. Denna vek jag sedan dubbelt och sydde ihop kanterna på. Om man vill dekorera lite mer så kan man som jag har gjort och sy på ett tygmärke innan man syr ihop fodralet. Det går även att dekorera med pärlor eller scrappbookingmaterial.
Vid öppningen satte jag en knapp och virkade en ögla på motsatt sida så att det går att stänga fodralet. Inte så svårt och tar inte så långt tid alls.

Det blev ett svart Punisherfodral till pojkvännen och ett rödsvart Darth Vaderfodral till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar