Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

måndag 28 februari 2011

Jag överlevde Calcon 2011!

Då var Calcon 2011 över och jag hann med att både spela brädspel, rollspel och lite kortspel.
Det känns i huvudet att det har blivit några sena nätter och många olika intryck.
Årets Calcon hade temat steampunk och både jag och min pojkvän hade lagt ner lite extra tid på våra outfits och vi fick väldigt många positiva kommentarer gällande dem.
 
Fredagen började med en underbar mysig fika hemma hos min kompis Carro som gör helt underbara cupcakes. Så det började bra med en ordentlig sockerchock för att sedan fortsätta med ett parti Gloom på Calcon tätt följt av ett parti Munchkin och ett nattpass med Arkham Horror.

För er som inte har spelat Gloom så kan jag berätta att detta är ett väldigt kul kortspel som bygger på att du har en familj med lite udda karaktärer. Dessa ska du sedan göra så deprimerade som möjligt för att sedan döda dem. Ju fler minuspoäng din familj har ju större chans att du vinner. Det går även att plussa på motståndarens familjen genom att lyckliga saker inträffar. 

Arkham Horror är ett väldigt bra brädspel som bygger på HP Lovecrafts värld. Spelet utspelar sig i staden Arkham under 1920-talet, och varje spelare spelar en karaktär som hämtad ifrån en klassisk Lovecraft novell. Spelet går ut på att portaler öppnas på olika ställen i staden, och där hoppar det ut monster som måste bekämpas. De olika karaktärerna ska även bekämpa en gud ifrån Lovecraft mytologin, som inte brukar vara allt för trevlig. Det som är speciellt med detta spelet är att spelarna inte spelar mot varandra utan istället mot spelet. Allt som oftast förloras kampen och jorden tas över av ett mångögdat tentakelbärande monster, men ändå vill man alltid ha mer. Som vanligt blev vi ännu denna gången uppätna av the black goat from the woods.



Lördagen fortsatte med ett underbart skrämmande rollspelsäventyr från Call of Cthulhu där vi faktiskt överlevde. Kanske med lite mindre psykisk hälsa men ändå. Skärgården kommer alltid att vara lite läskig för mig efter detta. Calcon avslutades för min del med lite Magic.
Känns som ett lyckat konvent för min del men nu blir det en del sovande framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar