Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

fredag 4 mars 2011

Biblioteket i mina drömmar, en nörds våta fantasi

Ibland kan man bli sååå sjukt avundsjuk på andra människor, och samtidigt så försöker jag vara nöjd med hur jag har det själv. Något som jag alltid har drömt om är ett eget stort bibliotek fyllt med gamla böcker, vackra och märkliga artefakter och härligt viktorianska möbler. Tyvärr är det rätt svårt att kunna förverkliga denna dröm. Först och främst måste jag ha ett hus eller lägenhet med tre meter högt i tak och en jävla massa extrautrymme. Med tanke på mitt val av yrke så kan jag säga att det känns rätt omöjligt att ha råd med ett sådant boende. Men jag fortsätter att drömma.
Som jag tidigare sa så blir jag ibland lite lätt avundsjuk och så är det verkligen i det här fallet. Om ni inte har sett Jay Walker´s privata bibliotek så håll i hatten säger jag bara. Jag kan bara säga att detta är varje nörds våta dröm. Biblioteket är fyllt av historiska verk, böcker dekorerade med rubiner, handmålade utgåvor ifrån 1600-talet, dinosaurieskelett, tekniska apparater och som kronan på verket en äkta Sputnik som hänger ifrån taket. Känns som jag inte riktigt vet om jag ska torka bort dreglet ifrån hakan eller börja gråta blod när jag ser det. Jag får vara glad om jag kommer att få plats med alla mina böcker i slutändan.

Här kan ni läsa Steven Levy´s reportage om biblioteket med beskrivning och bilder på vad som finns där inne. http://www.wired.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar