Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

måndag 28 mars 2011

De målade grottornas land av Jean M Auel

Imorgon är det världspremiär på den sista boken i serien om stenålderskvinnan Ayla. Boken släpps samtidigt över hela.världen på alla språk.

Även om jag som arkeolog kanske kan tycka att det är en del fakta fel i historien så kan jag ändå uppskatta böckerna som rena kärleksromaner.
Böckerna har väl egentligen klassats som tantsnusk och själv började jag läsa dem när jag var tonåring. Oj oj mycket i boken fick en att rodna på den tiden. Som så många andra unga tjejer så drömde jag mig bort till en annan tid. Många år har gått sen dess och personligen trodde jag aldrig att sista boken skulle komma, men imorgon så får jag äntligen veta hur historien om Ayla och Jondalar slutar.

De målade grottornas land av Jean M Auel (9789170028755) - Adlibris Bokhandel
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar