Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 20 mars 2011

Zombiekaninerna anfaller!!

Har inte skrivit något på ett tag men det innebär inte att jag har slutat upp med att pyssla. Här är en liten kompis som jag sydde ihop igår. Mönstret kommer ifrån boken Zombie felties, How to raise 16 gruesome felt creatures from the undead av Nicola Tedman och Sarah Skeate som jag hittade på SF-bokhandeln. Jag gjorde min lilla zombiekanin av filttyg som jag hittade på Panduro och vanlig sytråd då jag inte hade någon broderingsgarn hemma. Det fungerade lika bra och jag fick bara sy lite tätare än om jag hade använt mig av garn.

Caaaarrrrooootttsss or I mean Braaaiiiinzzz


Det tog ungefär två timmar att färdigställa kaninen efter att delarna hade klippts ut. Stegen i boken var väldigt enkla att följa och jag är väldigt sugen att göra fler.
Min lilla zombiekanin gjorde jag till en brosch och nu pryder han min jacka.

Boken med alla underbara zombiefigurer i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar