Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 26 december 2010

Släktet

Fick denna bok av min pojkvän i julklapp.
Håller just nu på att avsluta de sista sidorna.

Släktet är den första delen i en vampystrilogi som är skriven av bl.a. en av mina favorit regissörer Guillermo Del Toro. Boken utspelar sig i nutid i New York och är inte en vampyrroman som liknar någon annan. Jag skulle kalla detta mera en skräckroman med en apokalyptisk känsla. Boken börjar med att ett plan landar på JFK-flygplatsen där det stannar och släcks ner helt. Ingen får kontakt med människorna ombord och när de till slut tar sig in i planet upptäcker de att alla är döda.
På baksidan av pärmen kan man läsa

"Vampyrer har alltid funnits bland oss. I hemlighet och i mörker har de väntat på att deras tid ska komma, och nu är den äntligen här. Inom en vecka kommer Manhattan att vara utplånat. Inom tre månader resten av USA. Och inom sex månader: hela världen!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar