Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 18 december 2014

Nördiga snöflingor som julpyssel

I år tänkte jag göra lite roligt och nördigt julpyssel. Jag hittade nämlingen mönster på internet på pappersnöflingor med både Star wars, Doctor Who och Game of thrones tema. Jag testade också och göra en egen tentakelsnöflinga. Nu pryder de våra fönster här hemma.


Snöflingor med The night watch, Starks och Targaryan motiv. Winter is coming.


Greyjoy


Tie fighter pilot


En närbild på en av mina favoriter. Targaryanflinga.

wiiii weee woooo! En Doctor Who Tardisflinga.

Min egna design, en grön tentakelflinga.

Om ni själva vill testa att göra Star wars snöflingor så kommer länken här. http://www.anthonyherreradesigns.com/index.php/8-ahd-blog/14-star-wars-snowflakes-2014

Mönstret på snöflingorna med Game of thrones tema hittade jag här. http://www.kryshiggins.com/free-game-of-thrones-inspired-snowflake-patterns/

Vill du istället ha en Tardis som juldekoration så finns mönstret här. http://www.epicgeekdom.com/2013/12/22/doctor-who-snowflake-gallery-and-some-how-tos/

2 kommentarer:

  1. Å så snyggt! Ska nog komma på lite personliga grejer att göra också. Tack för uppslaget!

    SvaraRadera
  2. Varsegod Åsa! Hoppas att det blir bra. Finns väldigt många olika mönster på nätet. Det här var de jag fastnade för.

    SvaraRadera