Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 28 januari 2016

En månad kvar.

Snart är det bara en månad kvar innan min utställning på Dillbergs bokhandel i Kalmar. Så jag försöker lägga all min tid på att rita.

Nu är två nya tavlor färdiga.

Först en lite mindre som ska föreställa den inre styrka som bor inom oss. Att tro på sig själv och vara sin egen drottning.
Tavlan heter Regina och är kol samt silverpenna på svart papper.

Den andra föreställer en Gudinna inspirerad av Gaia (moder jord) och Cernunnos som är djurens gud i keltisk mytologi. Cernunnos avbildas oftast med horn och djur runt omkring sig.
Under ansiktet har jag ritat en spiral som är en symbol som förekommer under lång tid i många olika kulturer, från stenålder fram till järnåldern. Vad den betyder finns det många teorier men en av dem är att den symboliserar solen, tiden och livscyklerna. Hon är ritad med svart och vitt tusch på vitt papper.

2 kommentarer:

  1. Oj vad vackert!! Du skulle kunna öppna en etsybutik och sälja tryck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag håller på och kollar lite på hur jag ska kunna sälja lite tryck. Hoppas att jag ska kunna ordna det snart. :D

      Radera