Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 16 januari 2011

En hjärtformad ask

Jag har precis läst färdigt min första Joe Hill roman, och det gick verkligen snabbt. Jag hittade denna i en outletaffär för endast 39 kr.

Detta var en bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig.
Boken handlar om en rockstjärna som på sin fritid samlar på makabra saker och okultiska föremål. En dag får att ett mail med ett erbjudande att köpa en vålnad med tillhörande kostym. Självklart tar han chansen att få utöka sin samling även om han mst trot att det är en bluff. När kostymen kommer levererad i en härtformad ask så lär han sig att allt går att köpa.

Det är en väldigt blodig historia som utspelar sig i boken och det är svårt att inte fortsätta läsa. Det är inte bara en väldigt bra spökhistoria utan också en mörk familjehemlighet avslöjas efter hand.

"De döda drar ner de levande....Kom så åker vi ut på nattliga vägar" - Mr Craddock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar