Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 19 januari 2011

World War Z

Jag håller just nu på att läsa World War Z av Max Brooks. Boken är skriven av en reporter som åker jorden runt för att intervjua överlevare efter det stora zombie kriget. Boken utspelar sig 10 år efter kriget och mänskligheten har sakta börjat återhämta sig. I boken får man möta både militärer, politiker, vanliga familjer och barn som har överlevt kriget.
Enligt vissa rykten på IMDB så kommer filmen 2012. Håller tummarna att filmen verkligen håller lika bra kvalitet som boken. http://www.imdb.com/title/tt0816711/
Max Brooks som även har skrivit The zombie survival guide. En väldigt bra bok som kan vara bra att ha inför framtiden. Man vet inte vad som kan hända och det är lika bra att vara förberedd.
Max Brooks har lagt ner mycket tid och eftertanke på båda böckerna. Minsta lilla detalj är behandlad. Allt för hur smittan skulle sprida sig, hur politiker och militärer skulle reagera eller hur paniken skulle sprida sig.
Read it and be prepared!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar