Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

tisdag 13 september 2011

Södra Sveriges bästa piratrestaurang


I Nogersund finns en väldigt bra restaurang med temat pirater/rock 'n' roll nämligen Kapten Gyllenhorn. Jag och min pojkvän var där med jobbet och åt en underbart god buffé. Allt var snyggt ordnat och inredningen var verkligen något som föll mig i smaken. Vackra kandelabrar, piratflaggor, och inte att förglömma de stora importerade piratfigurerna. Känns lite bisarrt när Jack Sparrow står i ett hörn och tittar på en, eller varför inte piraten som hänger ner ifrån taket, redo att plundra.
Jag rekommenderar verkligen ett besök för alla er som gillar pirater. Atmosfären är perfekt då restaurangen ligger i en småbåtshamn.
Dessvärre är den bara öppen under sommaren, och inför särskilda evenemang.
Det kommer helt klart bli ett till besök för mig, hade gärna tagit hem en del av inredningen. Tyvärr är det svårt att smuggla ut en jätteplastpirat i handväskan.
Här är en länk till deras hemsida: http://kaptengyllenhorn.se/




























2 kommentarer:

  1. Tack snälla.
    Hälsar Kapten Gyllenhorn

    SvaraRadera
  2. Hoppas att jag kommer ha möjlighet att besöka er igen. MEn det får vänta tills nästa år. Tack återigen för den goda maten och suveräna servicen. :D

    SvaraRadera