Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 16 februari 2014

Cthulhu von Linné


Jag har lekt lite till med papperslera igen. Som ni kanske såg i ett tidigare inlägg så har jag börjat skulptera lite i papperslera igen. Nu har jag gjort min egna version på Cthulhu von Linné. För visst måste Linné haft kontakt med de uråldriga.

Jag köpte nämligen en liten gipsstaty på en loppis för ett tag sen. Jag hade först en plats i åtanke för den men jag fick inte den riktigt att funka i min inredning. Men då fick jag idén att skulptera om ansiktet med papperslera och nu har jag en staty föreställande Linné som Cthulhu kultist. leran var smidig att montera på bysten och jag använde mig av tandpetare som jag klippte på hälften till att fästa tentaklerna. Jag behövde inte använda mig av något lim eller liknande. Det enda som är kvar att göra är att lacka statyn så att leran håller för väta och blir lite hårdare.


Här är två bilder till på resultatet. Jag älskar verkligen hur tentaklerna ser ut att vrida sig. 



Måste säga att detta var otroligt roligt att skulptera. Det var riktigt häftigt att se hur karaktären växte fram och jag är riktigt nöjd med resultatet. Nu passar han mycket bättre in här i vårt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar