Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 28 mars 2013

Ghost - En av årets bästa konserter

Här kommer ett inlägg som jag egentligen skulle ha postat på bloggen för länge sen, men som aldrig blev av. Här kommer det i alla fall.

I slutet av mars fick jag äntligen se ett av mina favoritband igen efter en mycket lång väntan. Jag såg dem live 2011 och jag har försökt att få tillfälle att se dem igen sen dess. Vi lyckades få tag på två biljetter till en av de tre spelningarna i norden iår. Konserten hölls på Amagerbio i Köpenhamn. En liten men trevlig konsertställe med en rejäl scen. Tre band skulle stå på scen. Det första var Deas soul som spelar domedagsblues med elektroniska inslag. Det var väldigt bra och jag vill absolut se dem igen. Det andra bandet var Switchblade som jag inte heller har sett tidigare.  Ett litet märkligt framträdande men bra musik och väldigt progressivt. Sen kom då  huvudnummet Ghost. Det var lika bra som när jag såg dem sist med en bra spellista. Fick höra alla mina favoritlåtar som t.ex. Elizabeth, Stand by him och Ritual.  Det blev självklart även en del från nya skivan som inte hade släppts vid tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar