Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

tisdag 5 mars 2013

Flickhuvud från JIE för påskriset

Hittade denna fina vas idag på second hand. Gillar frisyren och hon känns lite sagoaktig. Det är en JIE Gantofta, men jag har ingen aning om vem som har gjort den. Har försökt tolka stämpeln men det är inte det lättaste. Tänkte i alla fall att den kommer att passa som vas till påskriset. Om det är någon som kanske vet vem som har gjort den så tar jag tacksamt emot tips.

2 kommentarer:

  1. Oj. Jag tror du har gjort ett kap. Den ser värdefull ut!

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt att hitta någon liknande på nätet men jag har hittills inte lyckats. Man vill ju veta om man gjorde ett kap eller inte. Även om den inte skulle vara värd något så är jag nöjd. Tycker att den är så fin att det var ett lyckat köp ändå. JIE är väl inte känt för att vara särskilt dyrt, och jag betalade under hundralappen för den. Får se om jag lyckas spåra rätt på den. Hade varit kul att veta vem som formgivit den iallafall.

    SvaraRadera