Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 8 mars 2012

Etsy en farlig affär

Jag har nu börjat upptäcka Etsy som är en sida på nätet där vem som helst kan skapa en egen webbaffär. Här hittar man hantverk, återförsäljare av t.ex. kläder och väskor, antikviteter och en massa annat ifrån hela världen. Totalt livsfarligt. Det går lätt att spendera flera timmar med att bara surfa runt och få inspiration och köplust. Det är ingen budgivning som på tradera utan allt har ett fast pris. Jag har varit inne och tittat på denna sidan tidigare också men har inte vågat skapa något konto just för att det är så lätt att handla därifrån, men nu har jag ramlat dit. Första inköpet var ett bläckfiskspänne till håret ifrån USA som kostade 250 kr med frakt, vilket är helt okej tycker jag med tanke på att det är väldigt orginellt. Leveransen tog kanske två veckor och så här ser det ut.








Den kan även användas som brosch. Jag tycker den är otroligt läcker och jag är väldigt nöjd med den. I paketet låg även lite amrikanskt godis. Säljaren heter steampunk couture och rekomenderas. Bläckfiskspännet finns i flera olika utföranden. Som med pärlor eller guld- eller bronsfärg. Nu vet jag vad jag ska ha i håret under nästa steampunk tillställning.
Får se vad nästa inköp blir. Farligt är det i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Oh nu önskar jag att jag hade långt hår!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den funkar även som brosch. Tänker nog sätta den på en hatt vid något tillfälle. eller så kanske man kan sätta den på en väska. så det är inte kört för att man inte har tillräckligt långt hår. ;P

      Radera
  2. Wow! Jag har hennes affär som favorit men bara köpt ett par googles. Inte kunde jag tänka mig att bläckfiskspännet var så stort. Det är ju supersnyggt! Jag har promotat dig på min blogg genom att ge dig en award. Du får göra vad du vill med den. Kram /Therese

    SvaraRadera