Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

tisdag 20 mars 2012

The tell telling heart pin av krympplast.

För alla er som har lite koll på Edgar Allan Poe vet att en av hans mest berömda noveller är the tell telling heart eller det skvallrande hjärtat. Jag har gjort en liten pin på detta tema i krympplast.


Så här blev resultatet. Jag ritade en skiss i blyerts och fyllde sedan i med permanent markeringspenna. Jag använde mig av den helvita krympplasten. Efter det lackade jag motivet så att det håller mot väta. Det är bäst att strycka på ett antal lager så att motivet inte "suddas" ut.

Har även gjort en annan pin föreställande ett hundkranie. Motivet ritade jag av en illustration i en anatomibok.





Limmade fast två fästen och häpp två nya pins att pryda jackan eller väskan med.

Jag har gjort fler smycken på temat så det kommer blider på dem också i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar