Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 4 mars 2012

Virkade mössor och pannband.

Det kanske är lite sent att lägga upp detta på bloggen men än så kan man behöva en mössa på huvudet vissa dagar. Under tiden som jag tog körkort så hade jag flera virkprojekt på gång till min familj. Det blev ett antal mössor och ett melerat pannband till min svägerska. Jag använde mig till största delen av garnet eskimo som är tjockt och som det går fort att virka med. De mönster som jag använde mig av kommer ifrån Dropsdesign och jag bara ändrade lite i dem för att få till dem som jag ville ha dem. Så här blev de.









Första mössan var till min brorsdotter. Hittade detta mönster på dropsdesign och tyckte att det var riktigt fint med stjärnöronlappar, så jag tvungen att testa. Funderar på att göra en till mig själv tills nästa vinter.




Sen blev det en mössa till min brorsson också. Det ljusblå garnet är ifrån Tiger och känns lite styvt och flisaktigt. Avslutade med en svart rand av Eskimo.



Blev även detta pannband till min svägerska. Har nu lärt mig hur man virkar blommor. Var inte svårt när man väl har lärt sig läsa mönstren.






Blev även denna mössan till min älskade mamma. Hennes favoritfärg är grönt och som ni ser blev hon jätteglad för mössan. Jag använde mig av Eskimogarn och utgick ifrån mönstret till OSmössan men gjorde den lite bredare upptill och lite snävare nertill. Det får bli mer till nästa år för nu vill jag har våååår.






Tog de här fotona i veckan när vi var på vårpromenad. Härligt med krokusar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar