Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 19 maj 2011

Min första Limhamnsyxa

Igår hittade jag min andra yxa i min arkeologiska karriär. En Limhamnsyxa är ifrån yngre jägarstenålder (senmesolitikum) och är tillverkade i bergartsmaterial. Dessa är vanliga i södra Sverige och på Själland i Danmark. Den yxa som jag hittade var tillverkad i bergarten diabas.
Det är alltid kul att hitta verktyg och olika föremål som hat tillverkats av forntida människor. Får se mer vad som kan komma att dyka upp i sommar. Spänningen är stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar