Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 1 maj 2011

Retrotelefonen Spirit of Saint louise: Loppisfynd i Motala.

När jag var i Motala och jobbade nu i våras så köpte jag denna jättefina väggtelefon i en loppisaffär. Blev helt förälskad och var tvungen att köpa den. Telefonen kommer ifrån märket Spirit of Saint Louise som är döpt efter Charles Lindberghs berömda flygplan från 1927. Dessa telefoner såldes i en begränsad upplaga i Sverige av Telia under 1990-talet. Även om den ser gammal ut så är den inte det, men tycker att den ser väldigt retro ut där den hänger här hemma på väggen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar