Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 20 februari 2013

Ghost



Idag såg jag den nya musikvideon för ett av mina favoritband just nu. Nämligen Ghost ifrån Linköping. Tråkigt att de inte har fått mer uppmärksamhet här hemma i Sverige. De har däremot slagit enormt bl.a. i USA och Sydamerika. Upptäckte själv detta band av en ren slump. År 2011 när jag var på Metaltown i Göteborg uppträdde Ghost under en av kvällarna. Jag hade ingen aning om vad det var för band, men när jag såg presentationen av dem så tänkte jag att det där måste jag kolla in. Det var sista spelningen på natten och jag var som förtrollad. Shit var bra det var! Stämningen var helt otrolig och scenframträdandet var magiskt. Jag var verkligen såld.

När jag sedan fick tag på deras skiva Opus eponymous höll jag nästan på att lyssna sönder den. Det var helt klart bästa skivan förra året. Nu väntar jag med spänning på deras andra album som släpps i april i år. Det enda jag oroar mig för att den inte kommer att uppnå mina förväntningar eftersom första skivan var så perfekt. Första singeln låter dock väldigt lovande så jag tror inte jag kommer bli besviken.  Nu måste jag bara stå ut med att vänta. *suck* Känns som en evighet tills april just nu. Speciellt när man tittar ut genom fönstret och ser hur vinterstormen bara fortsätter. Får nöja mig med videon så länge. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar