Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

söndag 17 februari 2013

Shoggoth in my house!

Igår kväll testade jag på att skulptera i pappersleran silkis från panduro. Har lite funderingar kring ett framtida projekt där jag hade tänkt använda mig av papperslera.
Har aldrig använt mig av det tidigare så jag tänkte att jag skulle göra en liten figur för att testa på lerans egenskaper.
Har faktiskt aldrig skulpterat något så här tidigare. Det mest avancerade jag har gjort var små tomtar som jag gjorde på mellanstadiet. Jag tänkte att ja det är väl bara att testa och herregud vad kul det var. Jag gjorde denna lilla shoggoth på några timmar och jag blev otroligt nöjd med den. Leran var väldigt lättarbetad och nu måste jag bara vänta på att den ska torka.
Om ni undrar vad en shoggoth är för något så är det ett monster ifrån novellen Mountain of madness som är skriven av en av mina favoriter H.P. Lovecraft. De beskrivs som en oformlig bubblig massa av ögon, munnar och tentakler som kan formas om och syändigt förändras. Tror jag lyckades få till den känsla rätt bra. Jag använde mig av små vita glasdroppar som ögon. Får se hur den blir när den torkar. Har inte bestämt mig om jag ska måla den än. Får se om jag kanske behåller den vit istället.

1 kommentar: