Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

onsdag 7 december 2011

ASLAN!!!

Vid jul får jag alltid lust att titta på Narnia igen, och då menar jag inte de nya filmerna utan den gamla serien ifrån BBC. När jag var liten hände det att de sände Narnia på Tv på morgonen under julen. Jag kommer ihåg hur både jag och min bror satt och åt frukost och följde med Lucy, Edmund och de andra barnen på sina äventyr i Narnia. Narniaböckerna var en stor favorit när jag var yngre och de var några av de första fantasyböcker jag läste.
Vad är det då som har fått mig att minnas tillbaka till tidiga julmorgnar och folk i djurdräkter. Jo nu har jag en alldeles egen Aslan!!




När jag och pojkvännen var på julklappsjakt inne i stan i Kalmar så sprang vi på detta underbara lejonhuvud. Vi förälskade oss båda två i det och efter att vi hade tagit oss en funderare över några bitar sushi bestämde vi oss. Vi skulle köpa det. Så nu har vi en alldeles egen Aslan på väggen, och jag är så sjukt nöjd. Det fick bli en lite för tidig julklapp till oss båda.


Ursäkta att bilderna är lite mörka men där hänger han nu. Lycka!

1 kommentar:

  1. Åh jag har letat överallt efter ett sånt huvud vill du berätta vart du hittade det och hur mycket det kostade? maila mig på jolle_bolle@hotmail.com

    Tack på förhand/ Joel

    SvaraRadera