Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

torsdag 8 december 2011

Födelsedagskort i rött

En av min mammas allra bästa vänner fyllde år nu nyligen och självklart gjorde jag ett födelsedagskort till henne. Det har blivit en del kort nu på sistone och det är rätt kul att ge bort något lite mer personligt än ett kort från hyllan i affären. Att scrappa är absolut inget som jag är expert på. Har flera kompisar som är riktigt duktiga på detta, men det är kul att få testa lite. Så här blev resultatet.



Gjorde en gammal favorit ifrån när man var liten och gjorde skattkartor och svedde kanterna på pappret på spisen. Blir lite vackrare effekt enligt mig. Gäller att vara försiktigt dock så att det inte börjar brinna.
 

 Baksidan på kortet och min egna lösning på ett "lås". Fäste sidenbandet med lim och dekorerade med lite sammetstejp. Sen drog jag bara igenom båda ändarna och knöt en rosett på framsidan. Funkar rätt bra. Har som sagt ingen koll på det här med hur man kan göra annars, utan hittar på lite efter hand.

 Pappret till siffrorna var helt vanligt gulblekt papper som jag sedan stämplade ett mönster på.
Enligt vad min mamma berätta så blev hon väldigt glad för kortet. Så det kanske blir fler kort i framtiden. Vi får se.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint kort! Det var ju mycket smartare att bränna kanterna på spisen än över ett ljus :) Att jag inte tänkt på det ;)

    SvaraRadera
  2. Det var min mamma som gjorde det på mina skattkartor som jag ritade när jag var liten. Man får vara lite försiktigt för när plattan väl har blivit varm så går det undan. :) Lycka till. :D

    SvaraRadera