Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

fredag 9 december 2011

Zombiekort till födelsedagen

En vän och även kollega fyllde år nu för några veckor sen och jag fick uppgiften att göra ett kort till födelsedagsbarnet. Eftersom Ola vår kompis är barnsligt förtjust i Zombie och skräck, (precis som jag och pojkvännen), fick det bli ett zombieporträtt av födelsedagsbarnet. Gjorde resten av kortet som en kyrkogård med gravstenar och stora svarta trädsiluetter. Blev väldigt nöjd med både kortet och mitt porträtt av Ola.
Så här blev resultatet.





2 kommentarer:

  1. Så himla fint kortet är tecknat!

    SvaraRadera
  2. Tack så jäätemycket! Jag hade en plan för hur kortet skulle se ut, och jag tror jag lyckades väldigt bra med resultatet. Jag klippte ut gravstenarna i efterhand och limmade dessa ovanpå porträttet för att skapa en rolig effekt. Det var riktigt kul att göra ett skräcktema kort. Får kanske bli fler zombieporträtt i framtiden. :D

    SvaraRadera