Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

måndag 5 december 2011

Pepparkaksbak med ninjor och snöflingor



I veckan bakade jag lite pepparkakor för att försöka få till den där julkänslan som inte riktigt har infunnit sig än. Var även tvungen att pröva min nya bakmatta från Ikea, och mina ninjapepparkaksformar. Bakmattan funkade utmärkt, degen lossnade lätt från mattan och nu slipper jag stå och skrubba bänken efter att jag har bakat. Vilket är ett stort plus.


På bilden syns min nya brödkavel i porslin som jag hittade för en femtiolapp i en antikaffär. Väldigt bra till att kavla med, och rätt snygg också.


Så här såg några av ninjorna ut innan jag gick lös med kristyren på dom. Så här blev de efter jag hade lekt med kristyren och strösslet.

 
 Jag använde mig av snöflingeströssel som kaststjärnor. Blev väldigt nöjd med hur de blev. Måste baka fler innan jul för vem kan motstå dessa pepparkaksninjor. Det är alltid roligt att göra lite annorlunda motiv istället för bara tomtar och gummor. Alltid kan man få någon att skratta.
Det blev även lite mer juliga motiv som dessa snöflingor och den lilla renen. Jag tycker att det är fruktansvärt roligt att dekorera saker, även pepparkakor, och så blir det gott också.







Lite mer julkänsla fick jag men än har den inte riktigt infunnit sig. Jag får fortsätta med julpysslet så kanske den kommer smygande. Hoppas det i alla fall. Håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar