Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

lördag 16 april 2011

Slytherin korsstygnstavla



Detta är en tavla jag gjorde i bröllopspresent till två av mina närmaste vänner som gifte sig förra året. Alla ni som har läst eller sett Harry Potter kan uppskatta denna kreation.

Jag gjorde mönstret själv genom att använda mig av rutatpapper och www.crosstich.com/fontform/ som är en hemsida som har en textmönster generatorer. Det innebär att du kan skriva in vilken text du vill och sedan skriva ut det färdiga mönstret. Efter det gäller det att räkna ut var mitten ligger på tavlan och placera texten där man vill ha den. Sen kan man rita vad man vill ha som mönster runt omkring på ett rutatpapper. Sen är det bara att börja sy. Jag funderar på att göra fler mönster i framtiden eftersom det var väldigt kul. Möjligheterna är oändliga.
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 kommentarer:

  1. Inom en snar framtid skall jag brodera upp hela periodiska systemet till min storasyster, jag måste bara få tummen ur att hitta ett rätt sådant samt börja rita upp det. =)

    Brodera är förbaskat avkopplande, när jag gick i skolan så tassade jag hem under lunchen och satt och broderade ett tag bara för att koppla av.

    SvaraRadera
  2. Låter som ett fantastiskt projekt, men tidskrävande också. :P

    Håller med det är som virkning kan vara för mig ibland. Härligt och avkopplande. Har planer på att lära mig brodera mera i framtiden. Finns alldeles för mycket som jag vill hålla på med.

    SvaraRadera